שירותים בינלאומייםשירותים ומוצריםשירותים לעסקים בנק הדוארדואר שליחיםהשירות הבולאימודיעיןחנות
דף הבית של דואר ישראל  
العربية English  
חיפוש באתר
 
   

שאלות נפוצות - כיצד ניתן להקל בשחרור ממכס!

הסיבות העיקריות לעיכובים הנגרמים על ידי שלטונות המכס בארץ ובחו"ל: מידע חסר, מידע שגוי או חוסר במסמכים. לכן ישנה חשיבות יתרה לצרף את המידע המרבי לגבי תכולת דבר הדואר. לגבי כל פריט בתכולה יש:
 
בהצהרת המכס:
* דברי דואר המכילים מכתבים / מסמכים בלבד יש לציין “BUSINESS PAPERS” / "DOCUMENTS"
* יש לציין תיאור מפורט של הטובין ולא לציין בכלליות "Samples או Gifts".
* במקרה שהטובין נועד לאדם פרטי יש לציין מספר ת"ז של הנמען.
* במקרה שהטובין מיועד לחברה יש לציין את ח"פ שלה.
* במקרה וידוע ה מספר המכסי של המוצר.
* יש לציין את ארץ יצור הטובין.
* המשקל, המידה, הכמות וערך כולל מתייחסים לכל מוצר בנפרד.
* למנויי " שרות ליצואן " בלבד – במידה והמשלוח הוא "יצוא מוחזר" לישראל, חובה לציין זאת בבירור.
 
* לדברי דואר הטעונים בדיקת מכס יש לצרף חשבון וכל מסמך אחר העשוי לעזור בשחרור הפריט מהמכס.
* יש לצרף מקור+העתק של חשבון מסחרי, חשבון פרפורמה, רשיון יבוא ואישור מוצא במקרה הצורך.
* את המסמכים  המיועדים למכס יש לצרף בתוך תעודת המשלוח בין העתקים 4 ל- 5. או בשקית המסמכים.
* צרפו העתקי המסמכים בתוך החבילה כגיבוי.
 


פרסומי
מפת האתרצור קשרמבצעיםמרכז מבקריםהודעות לעיתונותתנאי שימוש / פרטיותניוזלטר